PPE DE Partidul Democrat Liberal Arad

Eforturi pentru dezvoltarea apelului de urgență

Bruxelles, 10 iulie 2011

La nivelul Uniunii Europene, numărul unic de urgență este pe agenda parlamentarilor europeni. Mobilitatea crescută la nivel european a impus și ideea unui număr unic pentru apelurile de urgență, tocmai pentru a crește eficiența serviciilor oferite cetățenilor. Numărul 112, parte a obligațiilor asumate de statele membre pentru aderarea la UE, servește acestui scop, deși doar 26% dintre europeni îl pot identifica drept număr pentru apelurile de urgență, conform ultimului Eurobarometru.
„În România, numărul 112 funcționează eficient de câțiva ani. Doar în primul semestru al acestui an s-au înregistrat peste 9 milioane de apeluri, iar raportându-mă la Arad, au fost înregistrate 118 mii de apeluri, tot în această perioadă de timp de șase luni”, a declarat Iosif Matula, parlamentar european. Din păcate, așa cum a subliniat europarlamentarul arădean, foarte multe apeluri sunt false, circa 75 de procente la nivel de țară și 65 de procente la nivel de Arad. O altă preocupare a Parlamentului European este uniformizarea folosirii numărului unic, în contextul mobilității cetățenilor europeni. „Trebuie să avem în vedere tratarea eficientă a apelurilor de urgență în limbi străine, precum și alternativele la apelurile vocale: mesajele SMS, e-mailurile sau faxurile, în special pentru persoanele cu deficiențe de auz”, a completat Iosif Matula.
În concluzie, se subliniază necesitatea de a promova mai mult numărul unic 112 pentru ca acesta să nu-și piardă utilitatea în statele membre, concomitent cu renunțarea la promovarea altor numere naționale. 
Cabinet europarlmentar